در این سیستم مشترکین قادر به ارتباط دو طرفه ویا کنفرانس با یکدیگر و یا با سایر شبکه های محلی مشابه از طریق خطوط شرکتهای محلی (مخابرات) میباشند. کار اصلی سانترال مدیریت و راهبری ارتباطات تلفنی در مجموعه میباشد که از طریق برنامه نویسی قبلی برای آن تعریف گردیده است. به نحوی که پاسخگو و هدایتگر تماسها از خارج مجموعه کدام مشترک باشد و یا هر مشترک دارادر این سیستم مشترکین قادر به ارتباط دو طرفه ویا کنفرانس با یکدیگر و یا با سایر شبکه های محلی مشابه از طریق خطوط شرکتهای محلی (مخابرات) میباشند. کار اصلی سانترال مدیریت و راهبری ارتباطات تلفنی در مجموعه میباشد که از طریق برنامه نویسی قبلی برای آن تعریف گردیده است. به نحوی که پاسخگو و هدایتگر تماسها از خارج مجموعه کدام مشترک باشد و یا هر مشترک دارای چه حدی از دسترسی به امکانات مجموعه همچون ارتباط شهری, بین شهری,بین الملل, و.....میباشد.
هرسانترال میتواند زیر مجموعه سانترالی بزرگتر بوده ش از این نام تلفن سانترال به گوشتان خورده باشد اما ندانید که دقیقا چیست؟ باید بگوییم که اصولا در محیطهای اداری ، تجاری و در سازمانها همیشه از تلفنهای سانترال استفاده میکنند. تلفن های سانترال تفاوتهای با تلفنهای معمولی دارند فروش سانترال پاناسونیک که در این جا به توضیح آنها خواهیم پرداخت. در این نوشتار سعی بر آن داریم تا چگونگی نصب و استفاده از تلفن سانترال را به شما معرفی کنیم.
همانطور که پیشتر گفتیم تلفنهای سانترالکه میتوانیم آن را سیستم تلفن سانترال نیز بنامیم، نوعی از تلفن هستند که میتوانند به طور همزمان چند خط را مدیریت و متصل کنند. این نوع تلفنها عموما در مراکز تجاری ، اداری ، سازمانها ، دانشگاهها و ... مورد استفاده قرار میگیرد. از مهمترین کلید های موجود روی این نوع از تلفنها میتوان KTS و PBX را نام برد. تلفنهای سانترال همچنین میتوانند یک منشی تلفنی ایجاد کنند و هم این که خطوط را به نوعی تقسیم نمایند. فروش سانترال پاناسونیک دست دوم
اگر بخواهیم این موضوع را بیشتر روشن کنیم میتوانیم از یک مثال استفاده کنیم. فرض کنید شما 20 خط شهری تلفن داشته باشید. اگر بخواهید از تلفنهای معمولی استفاده کنید، شما نیاز به 20 تلفن خواهید داشت که در واقع قرار دادن همهی آنها روی یک میز و استفاده همزمان از آنها امکان پذیر نمیباشد. در این جا تلفن سانترال به کمک ما آمده است.
همچنین از دیگر مزایای بسیار مهم و کاربردی تلفنهای سانترال که سبب شده استفاده از آن همهگیر شود ، امکان ارتباط داخلی با دیگر بخشهای سازمان ، اداره و یا مراکز تجاری است بدون این که هزینهای را برای شما در پی داشته باشد. برای مثال اگر شخصی با شما که در اتاق الف هستید، تماس گرفت و نیاز به صحبت با فرد دیگری که در اتاق ب دارد، شما میتوانید فروش سانترال پاناسونیک 824 به راحتی هر چه تمام تر فرد متقاضی را به مخاطب خود وصل کنید. اگر تلفنهای سانترال نبودند، مخاطب بایستی به اتاق شما میآمد ، یعنی شما باید او را صدا میزدید و وقت زیادی در این میان تلف میشد که قابل برگشت نیست. در واقع یکی از مهمترین سرمایههای و یا سانترالی کوچکتر را به عنوان زیر مجموعه خود بپذیرد. بنابر بر این باید گفت مراکز مخابرات استانها سانترالی بزرگ هستند که خط تلفن ما یک داخلی از زیر مجموعه های آن میباشد؟
مخابرات استان ـ مخابرات شهرـ مخابرات منطقه ـ کافوی محلی ـ پی سی ام ـ خط مشترک
امکان تعریف خطوط داخلی و شهری بر اساس نیاز و سلیقه شما
·
مشاهده وضعیت کلیه
خطوط داخلی و شهری
·
امکان تعیین شماره های داخلی برای داخلیهای خروجی از سیستم
بصورت کاملا باز و دلخواه شما
·
امکان تعریف سطوح دسترسی به خطوط شهری و داخلی
برای هر خط
·
امکان محدود کردن مدت زمان مکالمات
·
سرعت بالای انتقال
مکالمات
·
سیستم صف (نوبت دهی) مکالمه
·
نمایش شماره تماس بر روی کامپیوتر
·
امکان شماره گیری از طریق کامپیوتر
·
کنفرانس تلفنی (مکالمه 3 نفره)
·
انتقال مکالمات بر روی بستر
IP
(
با استفاده از کارت مبدل)
·
امکان تعیین موزیک
انتظار
·
نمایش شماره تماس گیرندگان
(CallerID)
بر روی تلفن بدون نیاز به گوشی
با مارک و مدل خاص
·
امکان تعیین اولویت تماس خارجی برای هر خط شهری و داخلی
بطور مستقل
·
امکان تعیین هر شماره داخلی بطور کاملا دلخواه و سلیقه ای بدون هیچ
محدودیتی
·
عدم از کار افتادن سیستم در صورت بروز مشکل و قطعی برق و خاموش شدن
کامپیوتر
·
امکان برنامه ریزی و کنترل مرکز تلفن از طریق نرم افزار کاملا
فارسی
·
امکان ضبط کامل و نامحسوس کلیه مکالمات و حتی شماره های گرفته شده بر
روی تلفن ها
· 4
خط ارسال و دریافت فکس(8 و 12 خط بسته به نوع کارت)
·
و
دهها امکان کاربردی دیگر
مهمترین وظیفه سانترال:
فروش سانترال پاناسونیک کارکرده
یکی دیگر از مزایای این تلفنها توانایی کنترل داخلی آن است . یعنی شما میتوانید با انجام برخی تنظیمات ساده از تماس کارکنان به بیرون از شرکت جلوگیری کنید. تلفنهای سانترال بیش از 400 کد دارند که شما میتوانید با استفاده از آنها ، تلفن را به حالت سفارشی مورد نظر خود درآورید. تا به اینجا متوجه شدید که تلفن سانترال چیست و چرا باید از آنها استفاده کرد. در واقع اگر شما مدیر یک سازمان هستید باید حتما از این نوع از تلفنها استفاده کنید. اگر در انتخاب برند تلفن سانترال دچار شک و تردید هستید، ما به شما تلفن سانترال پاناسونیکرا پیشنهاد میکنیم.
انواع تلفن سانترال
تلفنهای سانترال به طور کلی به این یکی از مهمترین مرحلههایی است که باید فروش ادویه به درستی انجام داده شود. در واقع همین نقشه مخابراتی است که نقش تعیین کنندهای در چگونگی اتصال تلفنها به یکدیگر را دارد. انجام کامل این مسئله تخصصی است و برای همین حتماً باید توسط یک کارشناس باتجربه انجام شود.
- همواره حین خرید تلفن سانترال پاناسونیکو ... شما باید به اتصال تلفن توجه داشته باشید. زیرا اتصال به دو صورت ارتباط ثابت یا VoIP انجام میشود. اکثر افراد گزینه دوم را به دلیل راحتی بیشتر ترجیح میدهند.
- اگر بین کارکنان شما افرادی هستند که در یک مکان نیستند، باید از سیستم شبکه مجازی استفاده کنید. پس حین خرید سیستم سانترال به سیستم تلفن مجازی دقت کنید.
-
در این نقشه مسیر باید طرح کاملی از رنگبندی خطوط مخابراتی، شماره خط و رنگبندی کابلهای داخلی مشخص شود.
علاوه بر این مدیریت خطوط از طریق این دستگاه به راحتی انجام می شود. شما می توانید هر داخلی را بر اساس سیاست های کاری کارمند مورد نظر برنامه ریزی کنید تا به طور مثال برای برخی کارمندان صفر یا دو صفر را ببندید و یا حتی برخی کارمندان فقط به تماس داخلی دسترسی داشته باشند. دوربین مداربسته وسیلهای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر فروش دوربین مداربستهدر جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز میگردد دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم میشوند. تلفنهای سانترال کم ظرفیت میتوانند تا 8 خط شهری و 24 خط داخلی را پشتیبانی کنند. بنابراین اگر شما در یک سازمان ، اداره یا مرکز تجاری کوچک هستید، تلفن های سانترال کم ظرفیت گزینهی خوبی برای شما هستند. سانترالهای پرظرفیت از تعداد خطوط داخلی و شهری بیشتری پش تیبانی میکنند که در مدلهای مختلف تعداد آنها متفاوت است. اگر شما به دنبال یک تلفن سانترال پاناسونیک میگردید، حتما به مقیاس و اندازه سازمان خود توجه کنید و طبق نیاز خود خرید کنید تا هزینه بیهوده نکرده باشید.
در حین خرید سیستمهای سانترال پاناسونیکبه چه نکاتی توجه کنیم؟
- همواره حین خرید تلفن سانترال پاناسونیکو ... شما باید به اتصال تلفن توجه داشته باشید. زیرا اتصال به دو صورت ارتباط ثابت یا VoIP انجام میشود. اکثر افراد گزینه دوم را به دلیل راحتی بیشتر ترجیح میدهند.
- اگر بین کارکنان شما افرادی هستند که در یک مکان نیستند، باید از سیستم شبکه مجازی استفاده کنید. پس حین خرید سیستم سانترال به سیستم تلفن مجازی دقت کنید.
- اگر نیاز به ضبط تماسها و مکالمهها دارید بایستی به حافظهی ذخیره سازی آن توجه کنید تا بعدا با مشکل مواجه نشوید. فروش سانترال پاناسونیک تهران
- برخی از تلفنهای سانترال هزینه نگهداری زیادی دارند. شما باید به این نکته توجه داشته باشید و آن را از فروشنده دستگاه بپرسید.
1_ هیچ تماس ورودی به مجموعه کاری ما نباید بی پاسخ بماند.
2_هیچ کاربری نباید امکاناتی که برای وی تعریف شده را از دست بدهد.
ی چه حدی از دسترسی به امکانات مجموعه همچون ارتباط شهری, بین شهری,بین الملل, و.....میباشد.
هرسانترال میتواند زیر مجموعه سانترالی بزرگتر بوده و یا سانترالی کوچکتر را به عنوان زیر مجموعه خود بپذیرد. بنابر بر این باید گفت مراکز مخابرات استانها سانترالی بزرگ هستند که خط تلفن ما یک داخلی از زیر مجموعه های آن میباشد؟
مخابرات استان ـ مخابرات شهرـ مخابرات منطقه ـ کافوی محلی ـ پی سی ام ـ خط مشترک
مهمترین وظیفه سانترال:
1_ هیچ تماس ورودی به مجموعه کاری ما نباید بی پاسخ بماند.
2_هیچ کاربری نباید امکاناتی که برای وی تعریف شده را از دست بدهد.
در حقیقت سانترال با دو ماموریت مجزا در خدمت عوامل داخلی مجموعه و تماس گیرندگان خارج مجموعه میباشد؛ تا به بهترین نوع ممکن ارتباطی امن , شفاف ,ومطمئن برقرار نماید.
ر اکثر شرکت ها و کسب و کارها و تجارت ها وجود تلفن و برقراری ارتباط امری ضروری و جدایی ناپذیر است.
حال این ارتباط می تواند با بیرون از محیط شرکت یا داخل محیط شرکت با کارمندان دیگر باشد.
برای مدیریت و بهره وری بهتر تماس های ورودی و خروجی می توان از دستگاه سانترال استفاده کرد .همچنین با استفاده از این دستگاه می توان تماس های داخلی شرکت را به صورت رایگان برقرار کرد که این کار باعث کمتر شدن هزینه ها و همینطور کمتر شدن هرج و مرج و بی نظمی در داخل شرکت می شود . این دستگاه بسته به نیاز هر شرکت انواع مختلفی دارد که می توان آنها را به دو دسته کم ظرفیت و پر ظرفیت دسته بندی کرد.
سانترال های کم ظرفیت بیشتر برای شرکت های کوچک استفاده می شود و سانترال های پر ظرفیت برای شرکت های بزرگ و وسیع با تعداد کارمندان بیشتر.
برای انتخاب نوع دستگاه سانترال باید تعداد خطوط شهری ورودی و همچنین تعداد داخلی های مورد نیاز را در نظر گرفت.
مشاهده پست مشابه : سامانه حضور و غیاب، دستگاه ساعتزنی، کارتزنی و تشخیص چهره و کنترل تردد دنیای پردازش